Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Foutcode 1601
PCHelper.nl > PCHelper.NL Forums > Internet/Netwerk Forums > MSN Messenger en andere Messengers..
Pagina's: 1, 2
Guest
Partition magic lukte ook niet, die heeft ook WIndows Installer nodig.
Katootje
Pffffff..... 't zit je niet mee, Dude.
Die laatste berichten van jou zijn natuurlijk 'n 'logisch gevolg van'..... dry.gif sad.gif
Wil je
DIT dan eens proberen (zoiets hebben we volgens mij nog niet gehad dry.gif wink.gif biggrin.gif ) en HIER is er nog eentje.
Guest
Zoveeeeel oplossingen, en nog steeds niks.

(Bedankt hè )
Katootje
QUOTE(Guest @ Wed 5 January 2005, 23:20)

(Bedankt hè )

Graag gedaan, hoor, Dude smile.gif

Hier komt er weer één:
even doorscrollen tot onder de 'Poll'.
't Is niet echt volledig duidelijk en overzichtelijk, maar ik hoop dat je er toch uitkomt blush.gif
Guest_Marc
Ik heb ook het pobleem met de 1601 code. ik heb alle dingen gepobeerd wat beschreven is! Bij het " installatie voorbereiden"blijft die van mij vast zitten en geeft vervolgens WEER de 1601 code aan!

wat kan ik nog meer doen? sorry.gif
Katootje
De volgende mogelijke oplossingen werden helaas pas na mijn laatste reactie geplaatst, dus hebben we 'Dude' er toen (nog) niet mee kunnen helpen. sad.gif
Hopelijke werkt één ervan voor jou wel, Marc.
Je kunt ze
HIER lezen.
Wil je even laten weten òf 't en wat geholpen heeft?

Veel succes!!!
Guest_Marc
Helaas, niks van dit alles heeft geholpen.
Hij blijft steeds de foutmelding aangeven..!

De eerste stap had ik al meerdere keren geprobeerd.

Het bestand:
x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9e

stond helemaal niet in het mapje winsxs, wel bestanden die er op leken.
Het bestand hernoemen: sfc.dll.old weer naar sfc.dll (deze stap lukt ook niet, want hij geeft aan dat het bestand al bestaat.

Ad-ware heb ik er niet opstaan dus dat kan de boosdoener ook niet zijn...

Tijdens het instalatie voorbereiden loopt hij vast en geeft nog steeds de foutcode: 1601
!HELP!
Guest_Marc
Zelf messenger 1.0 wil niet geinstalleerd worden!!

INF Install failure. Reaon: toegang geweigerd.
Katootje
QUOTE(Guest_Marc @ Thu 13 January 2005, 12:29)
Helaas, niks van dit alles heeft geholpen.
Hij blijft steeds de foutmelding aangeven..!

De eerste stap had ik al meerdere keren geprobeerd.

Da's ontzettend jammer, Marc sad.gif
Die eerste stap blijkt bij veel mensen niet te werken huh.gif

Zorg er tijdens 't installeren voor dat alle virus-/spywareprogramma's, ad-/popupblockers e.d. uitgeschakeld zijn; deze zouden 't downloaden/installeren kunnen tegenhouden. Verzeker jezelf er ook van dat de Windows Installer Service geaktiveerd is. Die kun je vinden via 'Start' --> 'Configuratiescherm'--> 'Prestaties en Onderhoud' --> 'Systeembeheer' --> 'Services'.

Het bestand:
x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9e

stond helemaal niet in het mapje winsxs, wel bestanden die er op leken.

Daarover vond ik het volgende:

I found that the renaming the temp folder in winsxs worked.

Now for those who are complaining about this :

3. Then Rename the file "x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9e" to "x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp_6595b64144 ccf1df_5.2.0.4868_x-ww_212f7d9e2".

just look for files with the same setup they may have different numbers but look for files with....
x86_Microsoft.Windows.Networking.Dxmrtp at the start and add a 2 at the end. I fopund 2 such files and renamed them with the 2 and suddenly volia the thing installed and ran correctly

Bron: BigBlueBall

Het bestand hernoemen: sfc.dll.old weer naar sfc.dll (deze stap lukt ook niet, want hij geeft aan dat het bestand al bestaat.

Wat hiervan de oorzaak is, zou ik zo niet kunnen zeggen.

Nog wat aanvullende mogelijke oplossingen:

- THIS WORKS !! *****
****--solution-- ******
open your registry by clicking on start -> run ->regedit

and remove the following entries.

HKey_users\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersi on\Explorer\Shell Folders\Personal

HKey_users\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersi on\Explorer\User Shell Folders\Personal

* I ran this program and it asks you which program you want to repair. Then just remove the problem that gave problems and reinstall the program Msicuu.exe

* I downloaded a trial version of Registry Mechanic and scanned my system and it fixed my registry so I could install MSN Messenger 6 FINALLY!!!!!!
Check it out Registry Mechanic

Bron:BigBlueBall

Hopelijk zit er deze keer iets bij waar je wat aan hebt!
Guest_marc
Raar, zo ver ik weet heb ik er maar 1 virus scanner opzitten. Ad-ware heb ik er afgehaald dus die moet niet moeilijk kunnen doen.
Zelf messenger 1.0 wil er niet op...Snap er helemaal NIKS van!!

Maar bedankt voor de hulp. ik denk dat ik verder weinig meer kan doen
Einstein
Die 1600 codes hebben toch meestal te maken dat er nog restje van vorige msn messenger op de pc staat. Is het dan geen idee om via Regcleaner alle verwijzingen naar MSN Messenger ( geen verwijzingen naar windows messenger verwijderen!) te verwijderen en dan proberen msn messenger opnieuw te installeren?
Katootje
QUOTE(Einstein @ Thu 13 January 2005, 22:34)
Die 1600 codes hebben toch meestal te maken dat er nog restje van vorige msn messenger op de pc staat. Is het dan geen idee om via Regcleaner alle verwijzingen naar MSN Messenger ( geen verwijzingen naar windows messenger verwijderen!) te verwijderen en dan proberen msn messenger opnieuw te installeren?

1600-errors hebben altijd te maken met installatie-problemen en staan in verband met de Windows Installer Service zoals je HIER kunt lezen, Einstein. wink.gif

Marc,
HIER en HIER nog 'n mogelijke oplossing (alhoewel de laatste redelijk 'gedateerd' is, werkt 't hopelijk wel).
Dude
QUOTE(Katootje @ Thu 6 January 2005, 11:30)
QUOTE(Guest @ Wed 5 January 2005, 23:20)

(Bedankt hè )

Graag gedaan, hoor, Dude smile.gif

Hier komt er weer één:
even doorscrollen tot onder de 'Poll'.
't Is niet echt volledig duidelijk en overzichtelijk, maar ik hoop dat je er toch uitkomt blush.gif

Hey, daar ben ik weer,

Ik heb dit bovenste geprobeerd, en er is vooruitgang! hail.gif

Nu kreeg ik alleen maar een foutmelding '1601', windows installer lijkt gerepareerd te zijn.

Thanks! perfect.gif

Nu nog die stomme '1601' foutmelding laugh.gif
Katootje
QUOTE(Dude @ Mon 17 January 2005, 20:56)
Hey, daar ben ik weer,

Nu kreeg ik alleen maar een foutmelding '1601', windows installer lijkt gerepareerd te zijn.

Thanks! perfect.gif

Heej Dude! (sorry hoor, maar dat vind ik nou echt bij jouw naam passen blush.gif biggrin.gif )

Ik dacht al dat je niet meer terug zou komen, maar daar ben je gelukkig weer, en nog wel met goed nieuws ook!!!! perfect.gif
Over die 1601 error kun je in m'n reactie van Thu 13 January 2005, 23:05 ook nog 't nodige vinden.

Hopelijk kom je binnenkort toch eens tot 'n èchte oplossing!!!
Guest
QUOTE(Katootje @ Mon 17 January 2005, 21:37)
QUOTE(Dude @ Mon 17 January 2005, 20:56)
Hey, daar ben ik weer,

Thanks! perfect.gif

Heej Dude! (sorry hoor, maar dat vind ik nou echt bij jouw naam passen blush.gif biggrin.gif )

Ik dacht al dat je niet meer terug zou komen, maar daar ben je gelukkig weer, en nog wel met goed nieuws ook!!!! perfect.gif
Over die 1601 error kun je in m'n reactie van Thu 13 January 2005, 23:05 ook nog 't nodige vinden.

Hopelijk kom je binnenkort toch eens tot 'n èchte oplossing!!!

Hmm, helaas niet zo veel geluk als ik dacht. dry.gif

Als ik MSN 6.2 probeer te installeren, krijg ik foutcode 1601, maar bij de installatie van enig ander programma, komt de zelfde foutmelding van Windows Installer weer terug.

Darn it.. sad.gif
Katootje
QUOTE(Guest @ Tue 18 January 2005, 22:08)
Hmm, helaas niet zo veel geluk als ik dacht. dry.gif

Als ik MSN 6.2 probeer te installeren, krijg ik foutcode 1601, maar bij de installatie van enig ander programma, komt de zelfde foutmelding van Windows Installer weer terug.

Darn it.. sad.gif

Dat klopt, Guest. Foutcode 1601 heeft niet specifiek met MSN (6.2) te maken, maar met (voor zover ik weet) alle te installeren programma's waarvoor de Windows Installer nodig is.
Helaas blijft 't wat oplossingen betreft beperkt tot 'uitproberen' en is er (nog) geen pasklaar antwoord sad.gif
ruby
Ik heb ondertussen niet dit hele topic gevolgd. Maar ik heb nog wel wat gevonden om de foutcode 1601 te kunnen oplossen:

1. Ga naar 'Start' > 'Uitvoeren'
2. Type daar in 'msiexec /unreg' en bevestig met enter. (dit duurt eventjes).
3. Ga dan weer naar 'Start' > 'Uitvoeren'
4. Type daar dan nu in 'msiexec /regserver' en bevestig ook weer met enter.
5. Als dit klaar is probeer dan MSN Messenger nog eens te installeren.

Ik zei dus al. Best kans dat dit iemand al voorgesteld heeft. Maar omdat ik het hele topic niet doorgelezen heb laat ik het gewoon even zien. Als je het nog niet hebt geprobeerd, probeer het dan maar is! wink.gif
Guest
Ga naar start->run
en type het volgende in:
net start "windows installer"

met quotes! wacht ff tot ie klaar is. Start dan de installatie
Megumi
Dit wellicht?
http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q110722
Katootje
QUOTE(ruby @ Wed 19 January 2005, 09:11)
Ik heb ondertussen niet dit hele topic gevolgd. Maar ik heb nog wel wat gevonden om de foutcode 1601 te kunnen oplossen:

1. Ga naar 'Start' > 'Uitvoeren'
2. Type daar in 'msiexec /unreg' en bevestig met enter. (dit duurt eventjes).
3. Ga dan weer naar 'Start' > 'Uitvoeren'
4. Type daar dan nu in 'msiexec /regserver' en bevestig ook weer met enter.
5. Als dit klaar is probeer dan MSN Messenger nog eens te installeren.

Ik zei dus al. Best kans dat dit iemand al voorgesteld heeft. Maar omdat ik het hele topic niet doorgelezen heb laat ik het gewoon even zien. Als je het nog niet hebt geprobeerd, probeer het dan maar is!  wink.gif

QUOTE(Baco @ Tue 4 January 2005, 14:45)
Ga eens naar Start > Uitvoeren en typ daar: msiexec /unreg en druk op Enter.
Ga weer opnieuw naar Start > Uitvoeren en typ nu msiexec /regserver en Enter

Nu weer proberen MSN 6.2 te installeren.

QUOTE(Megumi @ Wed 19 January 2005, 12:51)

QUOTE(Katootje @ Thu 13 January 2005, 23:05)
Marc, HIER en HIER nog 'n mogelijke oplossing (alhoewel de laatste redelijk 'gedateerd' is, werkt 't hopelijk wel).

Beste Ruby en Megumi,

Beide oplossingen zijn reeds eerder gegeven, zoals jullie in de quotes kunnen zien. Misschien toch handig om van te voren 't topic tòch even door te lezen wink.gif
ruby
blush.gif blush.gif

'k Dach 'k kan het toch altijd even proberen. Maar dan moeten we maar weer verder zoeken naar een volgende oplossing! wink.gif
Guest
nog 2 cent...

ik had zojuist het probleem dat msn messenger 6.2 niet wilde installeren - code 1601. gelukkig wist ik nog dat ik eerder op de dag m'n systeem wat 'geoptimaliseerd' had door o.a. de DCOM service uit te schakelen... weer ingeschakeld en toen werkte de installatie. 'k hoop dat je er wat aan hebt.
Een andere dude
Hej,

Ik had hetzelfde probleem als Dude, en door jullie is het nou opgelost:D (na een maand !)

Een paar pagina's terug stond een quote (in het paars) over het invoeren van "regedit" in Start > Uitvoeren. DIt heb ik gedaan, en ik wist niet wat ik moest doen, en heb utieindelijk gewoon de map MSN Messenger die daar stond verwijderd... en nu doet 'ie het weer biggrin.gif biggrin.gif

Bedankt!
zon
nou dat was dan vast Katootje ..
Mooi dat die bij jou het weer doet.. smile.gif
Katootje
QUOTE(Een andere dude @ Wed 9 February 2005, 13:47)
Een paar pagina's terug stond een quote (in het paars) over het invoeren van "regedit" in Start > Uitvoeren. DIt heb ik gedaan, en ik wist niet wat ik moest doen, en heb utieindelijk gewoon de map MSN Messenger die daar stond verwijderd... en nu doet 'ie het weer biggrin.gif  biggrin.gif

QUOTE(zon @ Wed 9 February 2005, 13:54)
nou dat was dan vast Katootje ..

Als die quote in 't paars was, was die van mij, ja biggrin.gif
Fijn dat dankzij dat advies je probleem eindelijk is opgelost, 'andere dude'!!! perfect.gif
Dude
Zo, meer dudes in de huis biggrin.gif

Maar dudes en duddettes, ik heb de hoop een beetje opgegeven.

Wat is de noodoplossing?
zon
doet jou msn het nog steeds niet ??
Guest
Nee man,

Erg hè.

Windows Installer doet het net zo gezellig ook niet.

Dus jah, nood roept.
Katootje
QUOTE(Dude @ Wed 9 February 2005, 21:39)

Wat is de noodoplossing?
QUOTE(Guest @ Wed  9 February 2005, 22:23)
Nee man,

Erg hè.

Dus jah, nood roept.

Jemig, Dude..... ('k neem tenminste aan dat die laatste reactie ook van jou is... unsure.gif )
Is 't nog steeds niet opgelost????!!!!!! huh.gif ohmy.gif
Dan gaan we eens kijken of we nog met nieuwe info kunnen komen wink.gif (maar dan moet ik me eerst weer ff 'inlezen' blush.gif)

Tot later wave.gif smile.gif
zon
hebben we deze al gehad ??

start uitvoeren

msiexec /unreg

msiexec /regserver

hiermee herinstall je de windows installer..
Dude
QUOTE(Katootje @ Wed 9 February 2005, 21:32)
QUOTE(Dude @ Wed 9 February 2005, 21:39)

Wat is de noodoplossing?
QUOTE(Guest @ Wed  9 February 2005, 22:23)
Nee man,

Erg hè.

Dus jah, nood roept.

Jemig, Dude..... ('k neem tenminste aan dat die laatste reactie ook van jou is... unsure.gif )
Is 't nog steeds niet opgelost????!!!!!! huh.gif ohmy.gif
Dan gaan we eens kijken of we nog met nieuwe info kunnen komen wink.gif (maar dan moet ik me eerst weer ff 'inlezen' blush.gif)

Tot later wave.gif smile.gif

Ja ik vergeet steeds mn nick er in te tikken, kmoet me gewoon aanmelden hiero.

Ja, bedankt alvast voor de moeite! perfect.gif
Dude
QUOTE(zon @ Wed 9 February 2005, 21:39)
hebben we deze al gehad ??

start uitvoeren

msiexec /unreg

msiexec /regserver

hiermee herinstall je de windows installer..

Je wilt niet weten hoe vaak. laugh.gif

Het werkt helaas niet.
zon
ik heb alles ook niet weer doorgelezen sorry wink.gif
nou moeten we maar weer even verder zoeken ..
Katootje
QUOTE(Dude @ Wed 9 February 2005, 22:45)

Nou, 'k ben benieuwd of je bij je eerstvolgende bericht aangemeld bent tongue.gif wink.gif biggrin.gif

'k Ben weer eens even voor je op zoek gegaan en heb 't volgende voor je:
Windows Installer Update.
Ik geef zoals gewoonlijk geen garantie voor succes, maar hoop toch ALSJEBLIEFT(!!!!!) voor jou dat 't gaat werken..... unsure.gif tease.gif

Succes maar weer!!!! ( unsure.gif )
Dude
QUOTE(Katootje @ Wed 9 February 2005, 22:29)
QUOTE(Dude @ Wed 9 February 2005, 22:45)

Nou, 'k ben benieuwd of je bij je eerstvolgende bericht aangemeld bent tongue.gif wink.gif biggrin.gif

'k Ben weer eens even voor je op zoek gegaan en heb 't volgende voor je:
Windows Installer Update.
Ik geef zoals gewoonlijk geen garantie voor succes, maar hoop toch ALSJEBLIEFT(!!!!!) voor jou dat 't gaat werken..... unsure.gif tease.gif

Succes maar weer!!!! ( unsure.gif )

Hehe, nog niet tongue.gif

Ik krijg dit te zien:

Fout:

Setup heeft ontdekt dat de versie van het geinstalleerde servicepack nieuwer is dan de updat die u wilt toepassen.

U hoeft deze update niet te installeren.
zon
http://support.microsoft.com/kb/264652
ik weet niet welke versie je hebt van windows installer??
Dude
QUOTE(zon @ Wed 9 February 2005, 23:37)
http://support.microsoft.com/kb/264652
ik weet niet welke versie je hebt van windows installer??

Helaas,

Geeft ook een foutmelding. sad.gif
zon
wat voor foutmelding geeft hij dan ??
Katootje
QUOTE(Dude @ Thu 10 February 2005, 00:10)

Ik krijg dit te zien:

Fout:

Setup heeft ontdekt dat de versie van het geinstalleerde servicepack nieuwer is dan de updat die u wilt toepassen.

Nou ja, dan weten we dat ook weer.... dry.gif
Heb je trouwens ook al eens geprobeerd de Windows Installer te verwijderen en opnieuw te installeren?

Ik ben (natuurlijk biggrin.gif ) weer voor je gaan zoeken en kwam de volgende info tegen bij Microsoft:
KLIK HIER.
Niet specifiek foutcode 1601, maar wel m.b.t. het geen toegang kunnen krijgen tot de Windows Installer. Hier wordt 'n ander commando genoemd dan je tot nu toe gelezen en geprobeerd hebt, namelijk 'msiexec.exe /unregister' i.p.v. het gebruikelijke 'msiexec /unreg'.
Het zijn en blijven 'wanhopige oplossingspogingen', maar hopelijk slaagt er (uit-)eindelijk toch eens één.... dry.gif wacko.gif biggrin.gif
Dude
QUOTE(zon @ Sat 12 February 2005, 10:44)
wat voor foutmelding geeft hij dan ??

Dezelfde foutmelding die ik in het begin ook kreeg over Windows Installer:

Kan geen toegang krijgen tot Windows Installer-Service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geinstalleerd. Neem contact op met ondersteuningspersoneel voor assistentie.
Dude
QUOTE(Katootje @ Sat 12 February 2005, 13:25)
QUOTE(Dude @ Thu 10 February 2005, 00:10)

Ik krijg dit te zien:

Fout:

Nou ja, dan weten we dat ook weer.... dry.gif
Heb je trouwens ook al eens geprobeerd de Windows Installer te verwijderen en opnieuw te installeren?

Ik ben (natuurlijk biggrin.gif ) weer voor je gaan zoeken en kwam de volgende info tegen bij Microsoft:
KLIK HIER.
Niet specifiek foutcode 1601, maar wel m.b.t. het geen toegang kunnen krijgen tot de Windows Installer. Hier wordt 'n ander commando genoemd dan je tot nu toe gelezen en geprobeerd hebt, namelijk 'msiexec.exe /unregister' i.p.v. het gebruikelijke 'msiexec /unreg'.
Het zijn en blijven 'wanhopige oplossingspogingen', maar hopelijk slaagt er (uit-)eindelijk toch eens één.... dry.gif wacko.gif biggrin.gif

Helaas, zelfde foutmelding weer als hierboven. sad.gif
Katootje
QUOTE(Dude @ Wed 16 February 2005, 02:03)
Helaas, zelfde foutmelding weer als hierboven. sad.gif

Nee, hè.... dry.gif mad.gif
Heb je intussen al wel eens de neiging gehad dat ding 't raam uit te gooien? tease.gif wink.gif
Ik vond nog 'n oplossing voor je, maar die is niet 'officieel' en werkte in Windows 2000 (maar hopelijk ook in XP(!!!!)). Gebruik ervan is dus voor eigen risico (ik raad je dan ook aan òf 'n backup van je systeem te maken òf 'n systeemherstelpunt te maken alvorens je dit gaat uitvoeren!).

Download de nieuwste Windows Installer versie.
Start op vanaf de XP-CD en ga naar de Herstelconsole.
Gebruik daar het commandoscherm om in de 'System32'-map te komen en verwijder daar de in de Microsoftartikelen 324516, 319624 en 555175 genoemde bestanden msi.dll, msiexec.exe en msihnd.dll.
Start de PC opnieuw op waarna je de gedownloade versie vanaf 't bureaublad zou moeten kunnen installeren.

Ik las trouwens ook ergens dat in 'Services'(.msc) 'DCOM ... Launcher' op 'Auto' en 'Windows Installer' op 'Handmatig' hoort te staan.
Misschien kun je dat ook nog even checken.

Voor de zoveelste keer wens ik je veel succes..... unsure.gif
Dude
Hey, tis opgelost! wavetowel.gif

Ik heb gewoon maar SP2 verwijderd, en opeens werkte alles goed. dry.gif

Hey, bedankt allemaal voor jullie hulp!

Keep on the good work.
Katootje
Hey Dude wave.gif smile.gif

Da's natuurlijk ook 'n oplossing.... wink.gif
Zo blijkt maar weer dat die SP2 lang niet 'alles' is dry.gif (excuus voor de voorstanders... blush.gif )

Bedankt dat je dit nog even laat weten en misschien tot 'n volgende keer (maar dan hopelijk met 'n wat minder omvangrijk topic tongue.gif wink.gif )
We'll keep up the good work smile.gif

Groetjes, Katootje wave.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.