Gast_peter
Jun 14 2004, 18:45
hoe kan ik die oude msn die standaard op xp staat definitief verwijderen ??
ik heb hem al bij software weggehaald, maar staat er nog steeds in
alvast bedankt
Ga naar start--> dan uitvoeren en plak onderstaande zwarte regel erin.
Messenger 4.7 wordt dan verwijderd van je pc.
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Gast_peter
Jun 14 2004, 21:08
bedankt voor de tip, maar ik heb msn 4.7 verwijderd, en opnieuw opgestart, kun ik mijn account niet meer opstarten, dus ik heb maar systeem herstel gedaan, wat kan hier het probleem zijn ??
Gast_peter
Jun 17 2004, 12:23
weet iemand hier een antwoord op: ???
Ik heb met die regel msn 4.7 verwijderd, daarna pc opnieuw opgestart, maar toen ik daarna op mijn account wou inloggen, deed hij helemaal niks meer, hij liep gewoon vast, wat kan ik hier aan doen, is er ook nog een andere manier voor om msn te verwijderen ????
Windows messenger is nu vewijderd... je zou gewoon in moeten kunnen loggen...
welke msn gebruik je ? en herinstalleer deze is...
Katootje
Jun 17 2004, 15:10
'n Aantal dagen geleden heb ik na 'n re-install van Win XP hetzelfde gedaan omdat ik alleen de WINDOWS Messenger (die 'oude' (4.7) die standaard op XP staat) had en ik liever weer de meer uitgebreide en leukere MSN Messenger wilde gebruiken.
Met dezelfde regel als Magiertje voor jou hier neerzette heb ik toen ook de WINDOWS Messenger van m'n PC verwijderd en daarna de MSN Messenger opnieuw gedownload. Het aanmelden ging automatisch waardoor ik nu weer MSN heb.
Uit jouw bericht maak ik op dat je alleen de Windows Messenger had, deze nu dus verwijderd hebt en daardoor helemaal geen Messenger meer hebt.....
Ik begrijp uit je bericht niet echt op welke account 't inloggen niet lukte: op je 'normale' PC-account of op je 'Messenger'-account?
Je vraagt of er ook nog 'n andere manier voor is om msn te verwijderen.
Je vroeg eerst hoe je 'die oude die standaard op XP staat' definitief kon verwijderen......
Ik vind het 'n beetje onduidelijk wat je nou wel of niet had/hebt door het ontbreken van de aanduiding "Windows" of "MSN" Messenger.....
(volgens mij is hier sprake van 'n behoorlijke mate van spraakverwarring.....
)
Misschien dat je daarop antwoord kunt geven zodat alles voor iedereen wat duidelijker gemaakt kan worden.....
Gast_peter
Jun 17 2004, 15:51
ok, ik leg het nog een keer uit:
Ik heb in windows xp accounts aangemaakt, in windows zelf !!!
Ik heb versie 6.2 van msn + msn plus.
dus als ik nu de regel gebruik om msn 4.7 te verwijderen, en ik start daarna de pc opnieuw op, kan ik niet meer inloggen op mijn account van windows xp, en ook niet op de andere accounts van XP.
hoop dat het zo duidelijk is !?
Katootje
Jun 17 2004, 17:57
hoop dat het zo duidelijk is !?
Oeps.......
ja hoor, zo is 't duidelijk....
In deze nieuwe XP heb ik geen aparte accounts gemaakt en heb geen problemen met inloggen na 't verwijderen van de Messenger 4.7.
Helaas kan ik je voor jouw probleem met inloggen geen oplossing geven
Misschien een van de andere PC-Helpers.....
Wèl heb ik wat andere mogelijkheden om de Messenger te verwijderen voor je gevonden: (ik heb ze zelf niet bekeken en er geen ervaring mee dus weet niet of 't wat is....)
Via http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm
http://www.ngweb.biz/software/remmsg.shtml
'n Proggie op windowsxp.pagina.nl: XP Antispy3-Duts
Via de Verkenner-->c:windows\inf\ --> open bestand sysoc.inf --> regel msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry.msmsgs.inf,hide,7 --> verwijder het woord hide --> sla het bestand sysdoc.inf op en sluit af.
Ga dan naar Start --> Configuratiescherm --> Software --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.
Onderaan de lijst staat "Windows Messenger". Selecteer deze en verwijder.
Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
Succes ermee!!
**webstar**
Jun 17 2004, 23:30
QUOTE(Katootje @ Jun 17 2004, 06:57 PM)
Via de Verkenner-->c:windows\inf\ --> open bestand sysoc.inf --> regel msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry.msmsgs.inf,hide,7 --> verwijder het woord hide --> sla het bestand sysdoc.inf op en sluit af.
Ga dan naar Start --> Configuratiescherm --> Software --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.
Deze aangegeven manier werkt perfect. Ook andere programma's die op deze manier zijn verstopt in sysoc kunnen op deze manier verwijderd worden. Verwijder ook 'versie 6.2 van msn + msn plus' en installeer daarna deze versie opnieuw.
Deze aangegeven manier werkt perfect. Ook andere programma's die op deze manier zijn verstopt in sysoc kunnen op deze manier verwijderd worden. Verwijder ook 'versie 6.2 van msn + msn plus' en installeer daarna deze versie opnieuw.
Dat bedoelde ik dus te zeggen
Gast_de_Beuk
Jun 27 2004, 17:41
als ik naar windows verkenner ga, zie ik geen map inf, en waar zou ik die regel moeten zien dan??
Katootje
Jun 27 2004, 18:34
QUOTE(Gast_de_Beuk @ Jun 27 2004, 05:41 PM)
als ik naar windows verkenner ga, zie ik geen map inf, en waar zou ik die regel moeten zien dan??
Probeer het eens via --> Verkenner --> Extra (in de werkbalk) --> Mapopties --> Verborgen mappen en bestanden weergeven aanvinken (na de hele 'aktie' wel ff terugzetten....).
Die regel komt in je bestandenoverzicht als je 't bestand sysoc.inf hebt geopend.
Succes ermee!!!! (en als 't nog niet lukt lezen we 't wel weer....)
QUOTE(Gast_peter @ Jun 14 2004, 06:45 PM)
hoe kan ik die oude msn die standaard op xp staat definitief verwijderen ??
ik heb hem al bij software weggehaald, maar staat er nog steeds in
alvast bedankt
ja ga naar
http://dougknox.com/xp/utils/xp_mes_disable.htm.
gewoon het programma downloaden en msn van je pc verwijderen.
De laatste link (hierboven) krijg ik niet in beeld. Weet iemand een alternatief? Ik wil ook graag van WINDOWS messenger af
Frans
Katootje
Jul 31 2004, 18:51
QUOTE(Katootje @ Jun 17 2004, 05:57 PM)
De bovenstaande link, die naar dezelfde pagina verwijst, doet het wèl.
In de link in het bericht van Rubath mist een 's' in 'mess'.
Nog meer alternatieven staan in de overige reacties in dit topic.
Geachte PCHelpers,
Is het niet zo dat als je Windows Messenger verwijdert en MSN op je computer laat staan, dat dit conflicten geeft met je systeem.
Op de meeste computers is Windows Messenger standaard geïnstalleerd.
Ik heb weleens gehoord dat je software, die standaard op je computer geïnstalleerd is, niet moet verwijderen, omdat dit dan zorgt dat je systeem niet meer helemaal goed loopt.
Maar ik weet dit niet zeker.
Is er misschien iemand die mijn uitlspraken nader kan toelichten?
Met vriendelijike groet,
Joost,
Metalibi
Jul 9 2006, 09:49
Het verwijderen van Windows Messenger heeft als bij-effect dat in sommige gevallen 'Hulp Op Afstand' niet meer werkt; ook kan het zijn dat Outlook wat trager gaat werken.
In principe is het verwijderen van voorgeïnstalleerde software geen probleem, alleen bij Windows-onderdelen (/Microsoft-software) wil dit nog wel eens complicaties geven. Veel zaken zijn in Windows aan elkaar gerelateerd, dus als je de één verwijderd (bijvoorbeeld Windows Messenger) haal je ook (de helft van) de andere ('Hulp Op Afstand') weg.
Geachte Metalibi,
Hartelijk dank voor uw toelichting!
Met vriendelijke groet,
Joost,
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.